flag Судова влада України

В ході реформування судової системи цей суд припинив роботу

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Інформація про стан роботи із запитами на публічну інформацію

11 лютого 2015, 15:03

Інформація

про стан роботи із запитами на публічну інформацію

в  Апеляційному  суді  Київської  області 

за 2014 рік

 

Організація роботи із запитами на доступ до публічної інформації в Апеляційному суді Київської області здійснюється у відповідності з вимогами Закону України «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон) та згідно з  Положенням про забезпечення доступу до публічної інформації в Апеляційному суді Київської області, затвердженим наказом керівника апарату №  340  від 02.06.2011 (далі – Положення).

Станом на 31 грудня 2014 року до  Апеляційного  суду  Київської  області  надійшло  31  запит  на  інформацію.  З  них  25  запитів  направлено  електронною  поштою   шляхом  заповнення    електронної  форми  запиту,  решта  6   подано  безпосередньо  запитувачами в    довільній  формі  до  канцелярії  суду  чи  направлено  поштою. 

Відповідно  до  ч.1  ст.20 Закону  України  «Про  доступ  до  публічної  інформації»,  в  межах  5  робочих  днів  надано  відповідь  на  26  запитів,  ще  5 запитів  розглянуто  в  межах  10  днів,  що  не  перевищує  строку  для  надання  відповіді  на  запит в  20  робочих  днів,   передбаченого  ч.4  ст.20   цього  ж  Закону.

 

За  результатами  розгляду  21  запит  задоволено  повністю,                        7  -   задоволено  частково,  в  задоволенні  решти  3  запитів  відмовлено.

В категорії  запитів,  що  не  були  задоволені,  ставилося  прохання  стосовно  надання стороні по цивільні справі оригіналів виконавчих  документів та рішень, про  надання   інформації  про кількість скасованих  апеляційним судом Київської області  рішень судді  Бориспільського міськрайонного суду за певний період роботи  та  про  роз’яснення рішення, а саме ухвали апеляційного суду.

  В  останньому  випадку   запитувачам  роз’яснювались положення ЦПК України та зазначено, що Апеляційним судом Київської області рішення по суті спору не ухвалювалось то й відповідно ухвала суду роз’ясненню не підлягає.

 

Із  загальної  кількості   26  запитів  перебували  на  розгляді   у  відділі  забезпечення  діяльності  судової  палати  у  цивільних  справах, 4  запити – у  відділі  діловодства  та  обліку  звернень  громадян (канцелярія)  апеляційного  суду.

 

Протягом  2014  року  запитувачі  зверталися  до    Апеляційного  суду  Київської  області  переважно  з   такими   питаннями:

 

-  стосовно  надання  інформації,  яка  стосується  розгляду  цивільних  та кримінальних  справ,  зокрема,  призначення  справ  до  розгляду,  результатів  розгляду,  наявності  справ  в  провадженні  суду,  порядку  та  послідовності  розгляду   кількох    апеляційних  скарг  в  одній  справі,  тощо;

-  стосовно   надання  копій  рішень   зборів  суддів,  якими  визначено  засади  формування  колегій  суддів в  апеляційному суді;

-  стосовно   надання  копії Положення  про порядок   формування колегій суддів у судовій палаті з розгляду цивільних справ апеляційного суду Київської області;

- стосовно підстав заміни суддів   по справі;

- стосовно  надання стороні по цивільні справі оригіналів виконавчих  документів та рішень;

- стосовно  надання номеру штрих-коду рекомендованого листа;

- стосовно  направлення  копії постанови  трійки при Київському обласному управлінні НКВС УРСР.

 

Слід  зазначити,  що  громадяни    не  зовсім   вірно  розмежовують  за змістом   звернення  (пропозиції,  заяви,  скарги)   та  запити  на   доступ  до  публічної   інформації. 

Так,   згідно  з  Законом  України  «Про  доступ  до  публічної  інформації»  публічна  інформація – це  відображена  та  задокументована   будь-якими  засобами  та  на   будь-яких  носіях  інформація,  що  була  отримана  або  створена  в  процесі  виконання  суб’єктами  владних  повноважень,  своїх  обов’язків,  передбачених  чинним  законодавством,  або  яка  знаходиться  у  володінні  суб’єктів  владних  повноважень,  інших  розпорядників  публічної   інформації,  визначених  цим  Законом.

Відповідно  до Закону  України «Про  звернення  громадян»  під  зверненнями  слід  розуміти   пропозиції (зауваження),  заяви  (клопотання)  і  скарги  у  яких  висловлюються  поради,  рекомендації  щодо  діяльності  органів  державної  влади,   думки  щодо  врегулювання  суспільних  відносин  та   вдосконалення  різних  сфер  діяльності  держави  і суспільства,  прохання  про  сприяння  реалізації  закріплених  Конституцією  та  чинним  законодавством  їх  прав  та  інтересів,  повідомлення  про  порушення  чи  недоліки  в  роботі,  вимоги  про  поновлення  прав  і  законних  інтересів  громадян.

Таким  чином,  запит  на  інформацію  подається   з  метою  реалізації  конкретного  конституційного  права  на  отримання  інформації,  передбаченого  ст. 34  Конституції,  а  звернення (заява,  скарга,  пропозиція) – з  метою  реалізації  низки  конституційних  прав.

Інколи  автори  називають  свої  звернення   «Запитами   про  доступ  до  публічної  інформації»  зловживаючи  та   не  маючи  на  меті  отримання  доступу  до  публічної  інформації,  а лише  задля  скорочення  строків  їх  розгляду,  оскільки  Законом  України  «Про  доступ  до  публічної  інформації»  передбачено  розгляд  запиту  протягом  5  робочих  днів,  а  Законом  України  «Про   звернення  громадян»  для  розгляду  заяв,  скарг  та  пропозицій  встановлено    місячний  строк.  Такі  звернення,  незважаючи  на  їх  назву,  будуть  розглядатися  відповідно  до  положень  Закону  України  «Про  звернення  громадян».

 

Крім того,  як фізичні особи, так  і представники  установ, організацій  подають на розгляд до апеляційного суду «Інформаційні запити», так як  його правовий режим встановлено у законі «Про інформацію», який має загальну дію, тобто – стосується не тільки журналістів.

 

Отже, стаття 32 зазначеного Закону говорить про дві категорії інформаційних запитів: запит щодо доступу до офіційних документів і запит щодо надання письмової або усної інформації. Перший передбачає звернення з вимогою про надання можливості ознайомлення з офіційними документами. Другим позначається звернення з вимогою надати письмову або усну інформацію про діяльність органів законодавчої, виконавчої та судової влади України, їх посадових осіб з окремих питань.

 

Протягом  2014  року  громадяни та юридичні особи  у інформаційних запитах звертались із питаннями: стосовно призначення розгляду справи до слухання; стосовно руху апеляційної скарги по цивільній справі; стосовно надання інформації  про дату та час  реєстрації в автоматизованій системі апеляційного суду деяких цивільних справ; стосовно направлення справи до суду першої інстанції.

 

Випадків  безпідставної  відмови  апеляційним  судом  у  задоволенні  запитів  на  інформацію  протягом  2014  року не  спостерігалося.  Порушення  вимог  Закону  України  «Про  доступ  до  публічної  інформації» не  допускалися.

 

 

Заступник начальника  відділу  діловодства 

та  обліку  звернень  громадян  (канцелярія)                          Я.В. Сироєжко