flag Судова влада України

В ході реформування судової системи цей суд припинив роботу

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

за 2017 рік

АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА ПРО СТАН РОЗГЛЯДУ ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН  (ЗАЯВ, СКАРГ, ПРОПОЗИЦІЙ ТА ЗАПИТІВ)

ВІДДІЛОМ ДІЛОВОДСТВА ТА ОБЛІКУ ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН (КАНЦЕЛЯРІЯ) АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ЗА 2017 РІК

Апеляційним судом Київської області забезпечено реалізацію права на звернення громадян відповідно до Закону України «Про звернення громадян».

Основним критерієм, яким керується Апеляційний суд Київської області у роботі зі зверненнями громадян є кваліфікований, своєчасний та об’єктивний розгляд  звернень громадян.

Відповідно до Закону України «Про звернення громадян»  Апеляційним судом Київської області  вживаються  першочергові  заходи стосовно ґрунтовного та всебічного розгляду питань, які  порушуються громадянами, усунення причин, що породжують  звернення громадян, своєчасного інформування за наслідками їх розгляду.

Контроль за дотриманням законодавства про звернення громадян відповідно до своїх повноважень здійснює керівництво  суду в межах наявних у нього повноважень.

Так, протягом 2017 року, згідно даних  Журналу вхідної кореспонденції «Звернення громадян до  Апеляційного суду Київської області надійшло   220 звернень громадян, з яких: заяв – 146, скарг – 74,  пропозицій-0.

За результатами розгляду звернень громадян:

У межах компетенції керівництвом Апеляційного суду Київської області розглянуто – 1 звернення;

-відділом діловодства та обліку звернень громадян (канцелярія)  розглянуто 96 звернень;

Разом з тим, архівом Апеляційного суду Київської області протягом 2017 року опрацьовано та задоволено  56  запитів громадян про видачу копій документів з архіву.

Проведений аналіз свідчить, що основними причинами звернень громадян до Апеляційного суду Київської області  були:

- невидача копій рішень суду – 5;

- працевлаштування – 1;

- стосовно ненадання відповіді на попередні звернення  -1;

- стосовно організації роботи суду – 3;

- тяганина при розгляді справи – 5;

- з  інших питань (про надання інформації, щодо оскарження процесуальних документів та дій суддів)  – 117;

-  інші – 42;

- проваджень за скаргою на дії суддів та працівників Апеляційного суду Київської області  – 29

- проваджень за скаргою на дії суддів та працівників суду місцевих судів -12;

-  неналежна організація роботи суду - 1 .

Відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярія)  систематично аналізує проблематику та здійснює моніторинг розгляду звернень громадян, що надходять до Апеляційного суду Київської області. За тематикою звернень громадян протягом звітного періоду можна виділити наступні питання:

- направлення протоколу автоматичної зміни  складу колегії   суддів;

- надання інформації  про рух справи;

- направлення апеляційних скарг до суду І інстанції для виконання вимог ст. 296 ЦПК України;

- надання роз’яснення по справі;

- направлення інформації про прийом громадян керівництвом суду;

- направлення копій рішення суду;

-  поновлення  строку  на апеляційне оскарження;

- звільнення від сплати  судового збору;

- повернення  документів, які подані  із апеляційною скаргою;

- видачі копії звіту про автоматизований  розподіл судових справ, а також копій обліково-статистичних карток  по справам;

- зміни підсудності у цивільних та кримінальних справах;

- забезпечення об’єктивного розгляду справи та взяття її під особистий контроль;

- надання правової оцінки рішення суду;

- про застосування строку позовної давності;

- отримання статистичних даних для написання дисертаційної роботи;

- відкриття апеляційного провадження у кримінальній справі;

- надання копій поштових реєстрів;

- постановлення окремої ухвали;

- розгляд справи  із присутністю ЗМІ (засобами масової інформації)

Відповідно до Закону України від 2 липня 2015 року № 577-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» з 28 жовтня 2015 року «письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення)», у зв’язку з чим певна кількість звернень громадян до Апеляційного суду Київської області надійшла  на  загальну скриньку електронної пошти суду  inbox@koa.court.gov.ua.

Частково громадянами направлялися   звернення через інші органи, зокрема, через  Національний координаційний комітет  сприяння протидії корупції, військову  прокуратуру Київського гарнізону, апарат ВРУ, виправні колонії, представника Уповноваженого ВРУ з прав людини, Секретаріат Уповноваженого ВРУ з прав людини,  Державну судову адміністрацію України, Вищу кваліфікаційну комісію України.

З метою більш ефективного, кваліфікованого, неупередженого і об’єктивного розгляду звернень та на виконання вимог ст.. 22 Закону України «Про звернення громадян» в апеляційному суді проводиться особистий прийом громадян керівництвом суду.

Відповідно до Графіка прийому громадян, затвердженого наказом голови суду від 06.07.2015 р. № 245 протягом 2017 року прийом громадян керівництвом суду та керівником апарату суду проводився з дотриманням графіку.

Крім того,  у 2017 році  керівництвом суду проведено три позапланових прийоми громадян.

Протягом 2017 року на особистому прийомі громадян керівництвом суду було прийнято 48 громадян України та подано 24 письмові заяви.

Так, головою суду Даніловим О.М. прийнято 28 громадян, заступником голови суду Яворським М.А. прийнято 5 громадян, заступником голови суду Ігнатюком О.В.  прийнято 11 громадян,  секретарем судової палати  у цивільних справах  Савченко С.І. - 1  громадянин, секретарем судової палати у кримінальних справах Сливою Ю.М. - 1 громадянин, керівником апарату суду Літвіновою О.І. прийнято 2 громадянина.

Основні питання, із якими громадяни звертались на прийом до голови суду, його заступників та керівника апарату були:

Разом з тим, значна частина питань, що порушуються в усних або письмових зверненнях до керівництва  суду, виходять за межі його повноважень, встановлених  законом «Про судоустрій і статус суддів», оскільки стосуються його особистого втручання у розгляд справи, надання відповідних вказівок, вплив на конкретних суддів та вжиття щодо них заходів реагування аж до звільнення з посади, взяття розгляду справ під особистий контроль, відносно.

Певна кількість звернень до голови суду стосується сумніву громадян у автоматичному розподілі справ та доведення до відома голови суду, або його заступників про залучення телебачення у разі ухвалення апеляційним судом незаконного, на їх думку рішення.

Крім того, щоденно, протягом всього робочого дня прийом  громадян та реєстрацію письмових заяв та звернень проводиться відповідальними працівниками відділу діловодства та обліку звернень громадян (канцелярія) суду, консультантами відділу забезпечення діяльності судової палати у цивільних справах суду у телефонному режимі надаються інформаційні  довідки стосовно  розгляду справ (в кількості від 15 до 90), а консультантом відділу діловодства та обліку звернень громадян (канцелярія)  проводиться прийом документів (у середній кількості 80-130 документів щодня) з подальшою реєстрацією їх у реєстрі вхідної кореспонденції суду.

Протягом робочого дня до канцелярії суду стосовно отримання копій судових рішень та видачі справ для ознайомлення звертається близько 30 осіб та від 15 до 35 осіб щоденно  звертаються за  отриманням інформації стосовно руху та розгляду  судових справ.

Відділом діловодства та обліку звернень громадян (канцелярія) виконання обов’язків по розгляду звернень громадян та проведенню прийому громадян проводиться з чітким дотриманням вимог Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про звернення громадян», «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації ».

Питання роботи із зверненнями громадян, їх особистого прийому знаходиться під постійним контролем керівництва апарату суду.