flag Судова влада України

В ході реформування судової системи цей суд припинив роботу

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

за 2016 рік

 АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА ЗА 2016 РІК

ПРО СТАН РОЗГЛЯДУ ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН (ЗАЯВ, СКАРГ, ПРОПОЗИЦІЙ ТА ЗАПИТІВ) ВІДДІЛОМ ДІЛОВОДСТВА ТА ОБЛІКУ ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН (КАНЦЕЛЯРІЯ) АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 
Відповідно до відомостей автоматизованої системи документообігу Апеляційного суду Київської області КП «Д-3», протягом 2016 року до Апеляційного суду Київської області надійшло 228 звернень громадян, з яких:
- заяв – 138;
- скарг – 90.
Відділом діловодства та обліку звернень громадян (канцелярія) Апеляційного суду Київської області безпосередньо розглянуто  153 звернення, з яких:
заяв – 81;
скарг – 72.
Питання, що порушували громадяни   у зверненнях:
- стосовно організації роботи суду – 13;
- несвоєчасне направлення справ до судів апеляційної та касаційної інстанції – 2;
- невидача копій рішень суду – 15;
- тяганина при розгляді справи – 21;
- інші питання – 33;
- скарг на дії суддів та працівників суду, які зберігаються у номенклатурній справі 08.1-08/2016 «Провадження  за скаргою на дії суддів та працівників суду”– 69,  з яких:
 заяв – 27, за результатами розгляду: задоволено - 8, обґрунтованих – 0, необґрунтованих – 15, направлено  за належністю – 1,  не підлягало розгляду – 3,  скарг – 42, за результатами розгляду: задоволено - 13, обґрунтованих – 2, необґрунтованих – 25, направлено  за належністю – 0.
 
Інші питання, що порушували громадяни   у зверненнях:
- направлення протоколу автоматичної зміни  складу колегії суддів;
- надання інформації  про рух справи;
- направлення апеляційних скарг до суду І інстанції для виконання вимог ст. 296 ЦПК України;
- надання роз’яснення по справі;
- надання інформації про графік прийому громадян керівництвом суду;
- направлення копій рішення суду;
-  поновлення  строку  на апеляційне оскарження;
- звільнення від сплати  судового збору;
- повернення  документів, які подані з апеляційною скаргою;
- видачі копії звіту про автоматизований  розподіл судових справ, а також копій обліково-статистичних карток  по справам;
- зміни підсудності у цивільних та кримінальних справах;
- забезпечення об’єктивного розгляду справи та взяття її під особистий контроль керівництвом суду;
- неналежного виконання працівниками апарату суду своїх посадових обов’язків.
Відповідно до Закону України від 2 липня 2015 року № 577-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» з 28 жовтня 2015 року «письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення)», у зв’язку з чим певна кількість звернень громадян до Апеляційного суду Київської області надійшла  на  загальну скриньку електронної пошти суду  inbox@koa.court.gov.ua
Деякі  звернення подавалися через інші органи, зокрема, через  Національний координаційний комітет  сприяння протидії корупції, військову  прокуратуру Київського гарнізону, апарат ВРУ, Сокирянську  виправну колонію, представника Уповноваженого ВРУ з прав людини, Секретаріат Уповноваженого ВРУ з прав людини,  Державну судову адміністрацію України.
Крім того, працівником архіву Апеляційного суду Київської області були розглянуті запити про видачу копій документів з архіву апеляційного суду Київської області   – 95.
Категорії заявників: в основному це - громадяни, підприємці, пенсіонери, державні службовці.
 
З метою більш ефективного, кваліфікованого, неупередженого і об’єктивного розгляду звернень та на виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» в апеляційному суді Київської області проводиться особистий прийом громадян керівництвом суду. Правила прийому громадян затверджені керівником апарату суду 01.02.2011 р.
Відповідно до Графіка прийому громадян, затвердженого наказом голови суду від 06.07.2015 р. № 245, кожен 1-3 понеділок місяця прийом громадян прийом проводять голова суду та заступники голови, кожен 4-й понеділок місяця –  керівник апарату суду. Протягом  2016 року прийому громадян  керівництвом суду  та керівником апарату суду проводилися з дотриманням графіку.
Протягом 2016 року на особистому прийомі громадян керівництвом суду було прийнято 54 громадянина України (заявники, відвідувачі) та 14  письмових звернень, для порівняння протягом 2015 року – 122 громадянина і 52 письмових звернення.
Основні питання, із якими громадяни звертались на прийом до голови суду, його заступників та керівника апарату були:
-         рішення, ухвалені місцевим судом, які, на думку громадян є неправомірними;
-         не дослідження доказів при  розгляді справи;
-         стосовно порушення права на апеляційне оскарження;
-         житлові питання ( в рамках цивільної справи);
-         звільнення від сплати судового збору
-         повернення суми сплаченого судового збору;
-         незаконного розгляду цивільної справи;
-         термінової видачі рішення  суду;
-         неправомірної передачі цивільної справи;
-         строків розгляду цивільної справи;
-         ненадання можливості ознайомлення з матеріалами цивільної справи;
-         повернення земельної ділянки;
-         можливості оскарження рішення апеляційного суду;
-         стосовно відводу складу суду;
-         стосовно дій голови районного суду;
-         неповідомлення  про розгляд справи в апеляційному суді;
-         стосовно закриття слідчим кримінального провадження та про зміну підсудності кримінального провадження.
Разом з тим, значна частина питань, що порушуються в усних або письмових зверненнях до голови апеляційного суду, виходять за межі його повноважень, передбачених  законом «Про судоустрій і статус суддів», оскільки стосуються його особистого втручання у розгляд справи, надання відповідних вказівок, вплив на конкретних суддів та вжиття щодо них заходів реагування аж до звільнення з посади, взяття розгляду справ під особистий контроль, відносно як суддів апеляційного суду так і суддів місцевих судів області.
 
Певна кількість звернень до голови суду стосується сумніву громадян у автоматичному розподілі справ або доведення до відома голови суду або його заступників про залучення телебачення у разі ухвалення апеляційним судом незаконного, на їх думку, рішення.
 
Крім того, щоденно, протягом всього робочого дня прийом  громадян та реєстрацію письмових заяв та звернень проводиться відповідальними працівниками відділу діловодства та обліку звернень громадян (канцелярія) суду.
Канцелярії суду належним чином обладнана, містить необхідні меблі, стенди, на яких розміщена інформація довідкового характеру для зручного доступу до неї громадян. Після розміщення інформаційного стенду у приміщенні Апеляційного суду Київської області з інформацією про громадські приймальні, які надають громадянам безоплатну юридичну допомогу (консультації, написання позовних заяв) суттєво зменшилася кількість звернень громадян стосовно надання роз’яснення законодавства.
Протягом робочого дня до працівників кабінету 101  за отриманням копій судових рішень та видачею справ для ознайомлення до канцелярії суду звертається близько 30 осіб та від 15 до 35 осіб щоденно  звертаються за  отриманням інформації стосовно руху та розгляду  судових справ.
Крім того, щоденно, протягом робочого часу  консультантом відділу забезпечення діяльності судової палати у цивільних справах суду у телефонному режимі надаються інформаційні  довідки стосовно  розгляду справ (в кількості від 15 до 90), а консультантом відділу діловодства та обліку звернень громадян (канцелярія)  проводиться прийом документів (у середній кількості 80-130 документів щодня) з подальшою реєстрацією їх у реєстрі вхідної кореспонденції суду.
Відділом діловодства та обліку звернень громадян (канцелярія) виконання обов’язків по розгляду звернень громадян та проведенню прийому громадян проводиться з чітким дотриманням вимог Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про звернення громадян», «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації ».
Контроль за розглядом письмових  та поданих на особистому прийомі звернень громадян Апеляційним судом здійснюється начальником відділу діловодства та обліку звернень громадян (канцелярія) Саміленко Л.В.