Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Станом на 1 липня 2013 року до Апеляційного суду Київської області надійшло 35 запитів на інформацію. З них 25 запитів направлено електронною поштою шляхом заповнення електронної форми запиту, решта 10 подано безпосередньо запитувачами в довільній формі до канцелярії суду чи направлено поштою.
Відповідно до ч.1 ст.20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», в межах 5 робочих днів надано відповідь на 33 запити, ще 2 запити розглянуто в межах 10 днів, що не перевищує строку для надання відповіді на запит в 20 робочих днів, передбаченого ч.4 ст.20 цього ж Закону.
За результатами розгляду 25 запитів задоволено повністю, 2 - задоволено частково, в задоволенні решти 7 запитів відмовлено.
В категорії запитів, що не були задоволені, ставилося прохання про надання персональної інформації про особу та про направлення копій процесуальних рішень у цивільних справах в електронному вигляді, в тому числі й по тим справам, які перебували в суді першої інстанції.
В останньому випадку запитувачам роз’яснювалася необхідність дотримання процедури звернення з письмовою заявою до суду про видачу копій рішень з подальшою відміткою в матеріалах справи про їх отримання.
Із загальної кількості 24 запити перебували на розгляді у відділі забезпечення діяльності судової палати у цивільних справах, 11 запитів – у відділі діловодства та обліку звернень громадян (канцелярія) апеляційного суду.
Протягом І півріччя 2013 року запитувачі зверталися до Апеляційного суду Київської області переважно з такими питаннями:
Слід зазначити, що громадяни не зовсім вірно розмежовують за змістом звернення (пропозиції, заяви, скарги) та запити на доступ до публічної інформації.
Так, згідно з Законом України «Про доступ до публічної інформації» публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень, своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Відповідно до Закону України «Про звернення громадян» під зверненнями слід розуміти пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги у яких висловлюються поради, рекомендації щодо діяльності органів державної влади, думки щодо врегулювання суспільних відносин та вдосконалення різних сфер діяльності держави і суспільства, прохання про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів, повідомлення про порушення чи недоліки в роботі, вимоги про поновлення прав і законних інтересів громадян.
Таким чином, запит на інформацію подається з метою реалізації конкретного конституційного права на отримання інформації, передбаченого ст. 34 Конституції, а звернення (заява, скарга, пропозиція) – з метою реалізації низки конституційних прав.
Інколи автори називають свої звернення «Запитами про доступ до публічної інформації» зловживаючи та не маючи на меті отримання доступу до публічної інформації, а лише задля скорочення строків їх розгляду, оскільки Законом України «Про доступ до публічної інформації» передбачено розгляд запиту протягом 5 робочих днів, а Законом України «Про звернення громадян» для розгляду заяв, скарг та пропозицій встановлено місячний строк. Такі звернення, незважаючи на їх назву, будуть розглядатися відповідно до положень Закону України «Про звернення громадян».
Випадків безпідставної відмови апеляційним судом у задоволенні запитів на інформацію протягом І півріччя 2013 року не спостерігалося. Порушення вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» не допускалися.