Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Організація роботи із запитами на доступ до публічної інформації в Апеляційному суді Київської області здійснюється у відповідності з вимогами Закону України «Про доступ до публічної інформації» (далі - Закон) та згідно з Положенням про забезпечення доступу до публічної інформації в Апеляційному суді Київської області, затвердженим наказом керівника апарату №340 від.02.06.2011 (далі – Положення).
Доступ до публічної інформації, що знаходиться у володінні суду, забезпечується шляхом:
1) Систематичного та оперативного оприлюднення інформації, визначеної ст.15 Закону в офіційних друкованих виданнях, на офіційній веб-сторінці в мережі Інтернет, на інформаційних стендах та іншими способами.
2) Наданням інформації за запитами на інформацію.
Протягом 2013 року до Апеляційного суду Київської області надійшло 65 запитів про доступ до публічної інформації. З них 50 запитів направлено електронною поштою шляхом заповнення електронної форми запиту, решта 15 подано безпосередньо запитувачами в довільній формі до канцелярії суду чи направлено поштою.
Відповідно до ч.1 ст.20 Закону, в межах 5 робочих днів надано відповідь на 59 запитів, решту 6 запитів розглянуто в межах 20 робочих днів, що не перевищує строку для надання відповіді на запит, визначеного ч.4 ст.20 цього ж Закону.
За результатами розгляду 48 запитів задоволено повністю, 2 - задоволено частково, в задоволенні 14 запитів відмовлено, 1 направлено за належністю до Київського апеляційного адміністративного суду, відповідно до ч.3 ст.22 Закону.
В категорії запитів, що не були задоволені, ставилося прохання про надання персональної інформації про особу та про направлення копій процесуальних рішень у цивільних справах в електронному вигляді, в тому числі й по тим справам, які перебували в суді першої інстанції. Крім того, запитувачі зверталися за отриманням інформації, що міститься в матеріалах судових справ. При цьому, до таких запитів не додавалися документи, що посвідчують повноваження особи на представництво інтересів у справі. Відповідно до Переліку відомостей, які належать до інформації з обмеженим доступом, а також відомостей, які не містять ознак публічної інформації, який є Додатком 1 до Положення, інформація, що міститься в матеріалах судових справ не належить до публічної інформації. Тому, на такі запити надавалися відповідні роз»яснення та рекомендації звернутися за отриманням інформації у встановленому порядку.
У випадку звернення із запитом на публічну інформацію, який по суті є заявою про видачу чи направлення судового рішення запитувачам роз»яснювалася необхідність дотримання процедури звернення з письмовою заявою до суду про видачу копій рішень з подальшою відміткою в матеріалах справи про їх отримання.
У двох випадках ставилося питання про надання роз»яснень законодавчого характеру, а тому такі звернення по суті не підпадали під ознаки запиту про доступ до публічної інформації, оскільки сама запитувана інформація не належала до публічної.
Із загальної кількості 44 запити перебували на розгляді у відділі забезпечення діяльності судової палати у цивільних справах, 19 запитів – у відділі діловодства та обліку звернень громадян (канцелярія), 1 – у відділі узагальнення та судової статистики, ще 1 запит знаходився на розгляді у старшого консультанта апарату суду з режимно-секретної роботи.
Протягом 2013 року запитувачі зверталися до Апеляційного суду Київської області переважно з такими питаннями:
- щодо надання інформації, яка стосується розгляду цивільних та кримінальних справ, зокрема, призначення справ до розгляду, результатів розгляду, наявності справ в провадженні суду, підстав зміни підсудності у кримінальній справі, порядку та послідовності розгляду кількох апеляційних скарг в одній справі, тощо;
- щодо надання інформації про наявність рішень у цивільних справах в архіві суду;
- щодо надання копій рішень зборів суддів, якими визначено засади формування колегій суддів в апеляційному суді.
- щодо надання інформації про рух та результати розгляду справ;
- повідомлення прізвища судді-доповідача в конкретній справі;
- щодо повідомлення принципів визначення складу суду для розгляду конкретної справи автоматизованою системою документообігу суду;
- щодо повідомлення місцезнаходження справи.
Слід зазначити, що громадяни не зовсім вірно розмежовують за змістом звернення (пропозиції, заяви, скарги) та запити на доступ до публічної інформації.
Так, згідно з Законом України «Про доступ до публічної інформації» публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб»єктами владних повноважень, своїх обов»язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб»єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Відповідно до Закону України «Про звернення громадян» під зверненнями слід розуміти пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги у яких висловлюються поради, рекомендації щодо діяльності органів державної влади, думки щодо врегулювання суспільних відносин та вдосконалення різних сфер діяльності держави і суспільства, прохання про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів, повідомлення про порушення чи недоліки в роботі, вимоги про поновлення прав і законних інтересів громадян.
Таким чином, запит на інформацію подається з метою реалізації конкретного конституційного права на отримання інформації, передбаченого ст. 34 Конституції, а звернення (заява, скарга, пропозиція) – з метою реалізації низки конституційних прав.
Інколи автори називають свої звернення «Запитами про доступ до публічної інформації» маючи на меті лише скорочення строків їх розгляду, оскільки Законом України «Про доступ до публічної інформації» передбачено розгляд запиту протягом 5 робочих днів, а Законом України «Про звернення громадян» для розгляду заяв, скарг та пропозицій встановлено місячний строк. Такі звернення, незважаючи на їх назву, виходячи зі змісту, мають розглядатися відповідно до положень Закону України «Про звернення громадян».
При наданні відповіді на запит про відмову в його задоволенні, не в усіх випадках роз»яснювався порядок оскарження відмови, як того вимагає ч. 4 ст.22 Закону України «Про доступ до публічної інформації», на що звернуто увагу начальників відповідних структурних підрозділів суду, відповідальних за роботу із запитами.
Випадків безпідставної відмови апеляційним судом у задоволенні запитів на інформацію протягом 2013 року не спостерігалося. Порушення вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» не допускалися.
Начальник відділу діловодства
та обліку звернень громадян (канцелярія) В.О.Борисенко